Połącz się z nami

Opolski ZUS stawia na komfort mieszkańców. Sala obsługi klientów po gruntownej modernizacji.

BIZNES

Opolski ZUS stawia na komfort mieszkańców. Sala obsługi klientów po gruntownej modernizacji.

Jasno, przestronnie, nowocześnie – tak można zdefiniować salę obsługi klientów w opolskim oddziale ZUS przy ul. Wrocławskiej 24. Po rocznej modernizacji mieszkańcy Opola i regionu są już przyjmowani w modelowym i przystosowanym do obsługi osób z niepełnosprawnościami miejscu.

Sala bezpośredniej obsługi mieszkańców stolicy województwa ma być wizytówką ZUS w regionie. Chociaż ZUS mocno stawia na nowoczesne technologie i rozwiązania online, to chce podnosić standardy tradycyjnego kontaktu z mieszkańcami regionu.

– Wymieniliśmy właściwie wszystkie dotychczasowe elementy w opolskiej sali obsługi klientów – tłumaczy Mariusz Jedynak Członek Zarządu nadzorujący Pion Administracji i Zamówień Publicznych,
– Przede wszystkim wymieniliśmy stanowiska do obsługi klienta. Są skrojone według nowego standardu. Jest nowe oświetlenie, system klimatyzacji. W zasadzie w tej chwili ta sala będzie spełniała wszystkie najlepsze standardy w kontekście ergonomii takiego obiektu, ale też w kwestie związanej na przykład z opisem alfabetem Braille’a. Wszystkie te elementy zostały tak zabezpieczone, aby każda z osób, która przychodzi do opolskiej placówki ZUS mogła się czuć komfortowo.

Każdego roku sprawy w sali obsługi w opolskim Oddziale ZUS załatwia od 50 do 70 tys. opolan. 24 To głównie o nich został pomyślany gruntowny remont popularnej „rotundy”. Jest więcej miejsca, bo powierzchnia sali. Udostępniona świadczeniobiorcom, przedsiębiorcom i ubezpieczonym zwiększyła się i obecnie jej powierzchnia to niemal 300 m².

Klienci będą mogli być obsługiwani przez doradców przy 19. stanowiskach jednocześnie.

– Jednym z priorytetów było dla nas stworzenie komfortowych warunków dla osób z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami. Stąd specjalne ścieżki komunikacyjne, podjazd dla osób z wózkami oraz balustrady z pochwytami. Pozbyliśmy się barier architektonicznych przez montaż automatycznie otwieranych drzwi zewnętrznych do budynku i wewnętrznych do sali. Jest też stanowisko informacji ogólnej z obniżonym blatem. To tylko niektóre z wielu udogodnień, które podniosą praktykę bezpośredniej obsługi mieszkańców naszego regionu – tłumaczy Magdalena Buła, dyrektor Oddziału ZUS w Opolu.

Sala obsługi klientów ZUS w Opolu jest jednym z najnowocześniejszym tego typu miejsc na Opolszczyźnie. Dzięki tej inwestycji usługi na rzecz lokalnej społeczności będą świadczone na najwyższym możliwym poziomie. Kompleksowe zmiany w postaci montażu klimatyzacji, nowej szklanej fasady. Poprawa warunków termicznych to elementy, które przysłużą się osobom odwiedzającym to miejsce oraz pracownikom w każdej porze roku.

– Zakładaliśmy, że podczas rocznego remontu nasze usługi się nie uszczuplą i to się udało. Dzięki wysiłkom całej załogi nieprzerwanie i w pełnym zakresie obsługiwaliśmy seniorów, płatników składek czy rodziców. Cieszymy się, że po 24 latach nasza sala zyskała nowoczesny charakter – opowiada Radosław Siczewski, naczelnik Wydziału Obsługi Klientów i Korespondencji w opolskim Oddziale ZUS.

ZUS istnieje od 85 lat, a sam skrót ZUS dorobił się wielu osobliwych rozwinięć. Wielu twierdzi, że bycie rzecznikiem prasowym instytucji obsługującej 25 mln ludzi to najbardziej niewdzięczne zajęcie w tym kraju. Hmm..ciekawe dlaczego? Prywatnie, spełniony mąż oraz szczęśliwy ojciec dwójki dzieci. Nie wyobraża życia bez książek, starych mebli, pracy i majsterkowania wokół domu.

Więcej w BIZNES

Do góry
Skip to content