Połącz się z nami

Magazyn Opolski

Opolski ZUS stawia na komfort mieszkańców. Sala obsługi klientów po gruntownej modernizacji.

BIZNES

Opolski ZUS stawia na komfort mieszkańców. Sala obsługi klientów po gruntownej modernizacji.

Jasno, przestronnie, nowocześnie – tak można zdefiniować salę obsługi klientów w opolskim oddziale ZUS przy ul. Wrocławskiej 24. Po rocznej modernizacji mieszkańcy Opola i regionu są już przyjmowani w modelowym i przystosowanym do obsługi osób z niepełnosprawnościami miejscu.

Sala bezpośredniej obsługi mieszkańców stolicy województwa ma być wizytówką ZUS w regionie. Chociaż ZUS mocno stawia na nowoczesne technologie i rozwiązania online, to chce podnosić standardy tradycyjnego kontaktu z mieszkańcami regionu.

– Wymieniliśmy właściwie wszystkie dotychczasowe elementy w opolskiej sali obsługi klientów – tłumaczy Mariusz Jedynak Członek Zarządu nadzorujący Pion Administracji i Zamówień Publicznych,
– Przede wszystkim wymieniliśmy stanowiska do obsługi klienta. Są skrojone według nowego standardu. Jest nowe oświetlenie, system klimatyzacji. W zasadzie w tej chwili ta sala będzie spełniała wszystkie najlepsze standardy w kontekście ergonomii takiego obiektu, ale też w kwestie związanej na przykład z opisem alfabetem Braille’a. Wszystkie te elementy zostały tak zabezpieczone, aby każda z osób, która przychodzi do opolskiej placówki ZUS mogła się czuć komfortowo.

Każdego roku sprawy w sali obsługi w opolskim Oddziale ZUS załatwia od 50 do 70 tys. opolan. 24 To głównie o nich został pomyślany gruntowny remont popularnej „rotundy”. Jest więcej miejsca, bo powierzchnia sali. Udostępniona świadczeniobiorcom, przedsiębiorcom i ubezpieczonym zwiększyła się i obecnie jej powierzchnia to niemal 300 m².

Klienci będą mogli być obsługiwani przez doradców przy 19. stanowiskach jednocześnie.

– Jednym z priorytetów było dla nas stworzenie komfortowych warunków dla osób z niepełnosprawnościami i szczególnymi potrzebami. Stąd specjalne ścieżki komunikacyjne, podjazd dla osób z wózkami oraz balustrady z pochwytami. Pozbyliśmy się barier architektonicznych przez montaż automatycznie otwieranych drzwi zewnętrznych do budynku i wewnętrznych do sali. Jest też stanowisko informacji ogólnej z obniżonym blatem. To tylko niektóre z wielu udogodnień, które podniosą praktykę bezpośredniej obsługi mieszkańców naszego regionu – tłumaczy Magdalena Buła, dyrektor Oddziału ZUS w Opolu.

Sala obsługi klientów ZUS w Opolu jest jednym z najnowocześniejszym tego typu miejsc na Opolszczyźnie. Dzięki tej inwestycji usługi na rzecz lokalnej społeczności będą świadczone na najwyższym możliwym poziomie. Kompleksowe zmiany w postaci montażu klimatyzacji, nowej szklanej fasady. Poprawa warunków termicznych to elementy, które przysłużą się osobom odwiedzającym to miejsce oraz pracownikom w każdej porze roku.

– Zakładaliśmy, że podczas rocznego remontu nasze usługi się nie uszczuplą i to się udało. Dzięki wysiłkom całej załogi nieprzerwanie i w pełnym zakresie obsługiwaliśmy seniorów, płatników składek czy rodziców. Cieszymy się, że po 24 latach nasza sala zyskała nowoczesny charakter – opowiada Radosław Siczewski, naczelnik Wydziału Obsługi Klientów i Korespondencji w opolskim Oddziale ZUS.

ZUS istnieje od 85 lat, a sam skrót ZUS dorobił się wielu osobliwych rozwinięć. Wielu twierdzi, że bycie rzecznikiem prasowym instytucji obsługującej 25 mln ludzi to najbardziej niewdzięczne zajęcie w tym kraju. Hmm..ciekawe dlaczego? Prywatnie, spełniony mąż oraz szczęśliwy ojciec dwójki dzieci. Nie wyobraża życia bez książek, starych mebli, pracy i majsterkowania wokół domu.

Więcej w BIZNES

Do góry
Skip to content