Połącz się z nami

Magazyn Opolski

LUKSUSOWE MARKI Z OPOLSZCZYZNY

BIZNES

LUKSUSOWE MARKI Z OPOLSZCZYZNY

Jennifer Lopez tworzy z Inglot nową linię kosmetyków, a w najnowszej kampanii Reserved możemy podziwiać Cindy Crawford! Cieszy to, że polskie firmy sięgają po gwiazdy światowego formatu.

Te spektakularne wydarzenia stały się pretekstem do krótkiej próby stworzenia listy opolskich marek, które mogą kojarzyć się z luksusem.

 

Polaris Slingshot wygląda jak jak pojazd BatMana. Na razie nie jest jeszcze produkowany w Opolu ale na pewno produkty Polaris są luksusowymi zabawkami dla mężczyzn. W jedynej w Europie fabryce quadów powstaje rocznie kilkanaście tysięcy pojazdów terenowych, które trafiają później głównie na rynki Bliskiego Wschodu, Afryki i Europy.

 

 

Firma Ahlers-Poland, która odpowiada za dystrybucję odzieży pod markami. Pierre Cardin, Baldessarini, Otto Kern, Jupiter, Pioneer i Pionier od 1994 roku istnieje w Opolu i to tutaj znajduje się centrala na Europę Środkowo-Wschodnią. Firma Ahlers AG jest jednym z największych ,notowanych na giełdzie, producentów odzieży w Europie. Specjalizuje się w modzie męskiej. Przez dziesięciolecia jeden z największych europejskich graczy, zarówno jeśli chodzi o kanały sprzedaży, jak i siedem różnych marek, które oferuje swoim klientom. Marka Premium jaką jest Pierre Cardin należy do najsłynniejszych w świecie.

 

Luksusową marką jest niewątpliwie opolska Itaka, największy w Polsce tour operator. W rankingu Rzeczpospolitej zajmuje pierwsze miejsce, z przychodami na poziomie 1,6 mld zł (2015 r.) i 1,8 mld zł (2016 r). Zysk netto opolskiej firmy w tych latach wyniósł: 34,8 mln zł i 50,7 mln zł. Właściciele zapowiadają, że w perspektywie 2020 roku obroty ich turystycznego biznesu sięgną pułapu miliarda euro. W skali, w której najwyższą notą jest AAA, Itaka uzyskała AA-, tj. „bardzo wysoką wiarygodność” z minusem (ocenę sporządzono w październiku 2017 na podstawie danych z KRS, dotyczących zamkniętego roku 2016 z uwzględnieniem bieżących czynników mogących mieć istotny wpływ na działalność organizatorów turystyki).W 2015 r. firma miała notę A, a w 2016 r. – A+. Najwyższej AAA (ekstremalna wiarygodność) nie uzyskało żadne z 32 biur notowanych w rankingu.

Z Opolem poprzez współwłaściciela i prezesa związana jest również marka God Save Queens: bielizna, którą pokochały gwiazdy takie jak Emily Ratajkowski, Kim Kardashian czy Kylie Jenner. GSQ należy również do łódzkiej studentki medycyny – Karoliny Bernaciak. Firma istnieje już od 2014 r. Marka zrezygnowała ze sprzedaży stacjonarnej, a swoje produkty sprzedaje przez internet.

 

Dużo mówi się ostatnio za sprawą eliminacji do Eurowizji czy tez nowego programu „Od Opola do Opola” o Ifi Ude zapominając trochę o jej równie utalentowanej siostrze Chi Chi Ude. Projektantka i dizajnerka nigeryjskiego pochodzenia wychowała się w Opolu studiując później w Paryżu i Łodzi. Jedna z artystek posiadających niezwykły dar łączenia mody ze sztuką. Jej projekty charakteryzuje geometryczna powtarzalność, kontrast kolorystyczny współgrające z minimalistyczną formą. Awangardowe wzory zamknięte w zwięzłych fasonach to efekt poszukiwań świeżych środków wyrazu, nieoczywistych połączeń i dekonstrukcji. Jej projekty uznawane są za jedne z najbardziej oryginalnych na polskiej scenie modowej. Wielokrotnie doceniana przez artystów i osoby medialne, m.in.: Małgorzatę Kożuchowską, Dorotę Wróblewską, Grażynę Torbicką, Melę Koteluk, Omenaa Mensah, Korę Jackowską, Reni Jusis, Grzegorza Turnau, Dawida Podsiadło i wielu innych.

Inne marki z potencjałem

Mam trzy typy brandów z potencjałem na przyszłość. Pierwszy to oleska śmietankówka, która po wielu latach doczekała się zezwolenia na sprzedaż. Przy dobrym marketingu i dystrybucji mogłaby rywalizować z najlepszymi producentami Irish Creamu takimi jak Baileys,…

Drugi brand to firma Hard Beans Coffee Rosters. Jeden z blogów kawowych napisał: „To nie jest zwykła palarnia, a początek dużych zmian w świecie kawy! Perełka na kawowej mapie Polski”. Niech to będzie tylko zapowiedź potencjału drzemiącego w tej młodej firmie.

Trzecią marką stawiającą swoje pierwsze kroki jest BIOTIKA. Jestem przekonany, że wkrótce opanuje ona półki sklepów z luksusowymi kosmetykami.

Kontynuuj czytanie
Może Ci się spodobać...

Więcej w BIZNES

Do góry
Skip to content