Połącz się z nami

Talenty zagraniczne czekają na odkrycie!

fot. archiwum Fundacji Kwitnące Talenty

NEWS

Talenty zagraniczne czekają na odkrycie!

Do końca grudnia trwa projekt Fundacji Kwitnące Talenty, w ramach którego swoje talenty odkrywają nauczyciele polonijni z całego świata. Na czym polega inicjatywa opowiada Piotr Koziol, prezes Talentowni.

Zauważona potrzeba

„Projekt to przede wszystkim wynik zgłaszanego do nas zapotrzebowania na podobną inicjatywę”, mówi Koziol.

Nauczyciele polonijni z miejsc bliższych, ale też tych bardziej odległych i egzotycznych, takich jak Afryka czy Azja, chcą się rozwijać, aby później móc łatwiej poszerzać możliwości swoich uczniów.

Projekt jest zarządzany przez dwie fundacje, wspomniane już Kwitnące Talenty, które są partnerem merytorycznym, oraz lidera, Fundację Edu SEN. Dotarcie do Polonii było możliwe dzięki tej drugiej, ponieważ fundacja ta od lat współpracuje z wieloma krajami na całym świecie.

Spotkanie beneficjentów projektu. Fot. archiwum Fundacji Kwitnące Talenty

Reakcje na projekt

Działania projektowe budzą bardzo duże zainteresowanie. Prezes Fundacji nie ukrywa zadowolenia.

„Nauczyciele polonijni są zaskoczeni tym, jak można skutecznie rozwijać i odkrywać talenty”, stwierdza.

Sam projekt ma potencjał i jest pomocny zarówno dla uczniów, jak i ich nauczycieli. Uwypuklają się różnice w podejściu do organizacji czasu, ważności pracy zawodowej czy postrzegania swoich kompetencji pomiędzy krajami takimi jak np. Ukraina a Finlandia. Podczas prac w czterech grupach o różnych narodowościach zawiązują się znajomości, poszerzają horyzonty. Jest to okazja do pracy nad sobą w przyjaznym gronie.

Kiedy koniec?

Nauczyciele biorą udział w serii spotkań, które mają im pomóc odkrywać potencjał swoich wychowanków. Uczniowie będą mieli okazję podzielić się swoimi spostrzeżeniami na podsumowującej konferencji w grudniu tego roku.

Fundacja realizuje równocześnie też inne projekty, ale nie wyklucza nowej edycji.


fot. archiwum Fundacji Kwitnące Talenty

Więcej w NEWS

Do góry