BIZNES
Akcja powyborcze „Zero Waste” z Talentownią
Wybory są bez wątpienia bardzo nieekologiczne. Jest mnóstwo banerów i plakatów, które się marnuje. Na szczęście Piotr Koziol znalazł pomysł na wykorzystanie banerów.
- Zszywamy Polskę z banerów powyborczych- Mówi Piotr Koziol z radością.
Przypominamy wcześniejsze rozmowy z Piotrem i jego inicjatywy.
Kampania wyborcza się zakończyła. Wybory na Prezydenta Polski rozstrzygnięte. Materiałów wyborczych mnóstwo pozostało w Opolu i wielu innych miejscowościach województwa opolskiego. Zgodnie z przepisami kandydaci, a właściwie komitety na usunięcie tego typu materiałów z tablic ogłoszeń, słupów czy billboardów mają 30 dni od dnia wyborów. Niestety, bywa często tak, że plakaty i banery, które w trakcie kampanii zalepiły naszą przestrzeń, szpecą miasta i wioski przez wiele miesięcy – mówi Piotr Koziol z Fundacji Kwitnące talenty, inicjator akcji.
W niektórych miejscach sporo emocji budziły od momentu, gdy zawisły. Szczególnie tam, gdzie było ich dużo, zasłaniały widok kierowcom albo zaśmiecały zielone skwery. Wypieków ze złości dostawali też konserwatorzy zabytków, którzy najczęściej rozkładali bezradnie ręce.- Podkreśla.
Magazn Opolski także przyłącza się do tej wspaniałej inicjatywy.
Jest teraz szansa na powyborcze zero waste. Z banerów wyborczych w Talentowni, czyli miejscu uwalniania talentów dzieci i młodzież może uczyć się szyć torby, czy posłania dla psów, albo tworzyć zabezpieczenia dla zerwanych dachów lub po prostu uwolnić talenty i potencjał przez twórcze działanie. Wyborcze banery, które zalepiły Polskę, mogą zyskać drugie życie. Zamiast zalepiać, możemy próbować zlepić kraj w jedną całość. Zszyć.
Talentownia to przestrzeń uwalniania talentów prowadzona przez Fundację Kwitnące Talenty. Pragniemy zainspirować polityków, sztaby wyborcze, parlamentarzystów, by przyczynili się do większego dbania o środowisko dając dobry przykład. Do Talentowni można przywieźć banery wyborcze, by zyskały drugie życie, by dzieci i młodzież poprzez zajęcia, działania z tymi materiałami mogli bliżej poznać swój potencjał.